torsdag 23. mai 2013

Takk for sist – og for arbeidsinnsatsen på seminaret!

 
Eg har no fått referat frå alle gruppearbeida. Førebels har eg berre limt desse (uredigert) inn i same dokumentet som malen eg laga. Dokumentet er vedlagt.

Når det gjeld arbeidet vidare vart vi  samde om følgjande:

1.       Kvar gruppe tek ansvar for å følgje opp dei spesifikke delane (jf mal)

2.       Tema  «Arbeid/stilling vert fylgd opp av Vidar, Ingrid og Magne

3.       Tema «Skjønn/autonomi/kvalitet» av  Tor- Johan

4.       Tema «Sosialt arbeid/ profesjonell rolle» av Hallgerd, Svanhildur og Inger Johanne

5.       Tema «Kompetanse mv» av Kåre, Lone og Inger Kristin.

 Førstnemde i kvart oppdrag tek ansvar for «leveranse» - seinast tidleg i august.

(mail 22 mai) Tor-Johan
Se referatene fra alle gruppene her:

 
 

SPØRJESKJEMA – FRAMLEGG TIL STRUKTUR
FELLESDEL
Introduksjon
BAKGRUNN
Kjønn
Alder
Grunnutdanning (bv/sos/vpl/anna)
År:          Utdanningsstad:            
Vidareutdanning
År etter grunnutdanning
Masterutdanning
 
ARBEIDSFELT
NAV
 
Barnevern
 
Rusfeltetet
Psykisk helsevern
 
Familievern
Skulesektoren
Kriminalomsorg
Rehabilitering/funksjonshemming
Anna
 
ARBEID – ERFARING FRÅ SOSIALT ARBEID
Stilling
Leiing/administrasjon (i hovudsak)
Klientretta arbeid (i hovudsak)
Lengd i noverande stilling
Erfaring med sosialt arbeid (etter utdanning) til saman.
Lengd i noverande stilling
 
ARBEID
Fordeling av arbeidstid på kjerneoppgåver
Eksempelvis gj.snittleg arbeidsveke (dokumentasjon/klientrelatert/…….
Konkretisering av dokumentasjon
Forhold til andre profesjonar/samarbeidspartnarar
Forhold til leiing/styring
Forhold til eigen profesjon/kollega
 
      SKJØNN OG AUTONOMI
Rom for skjønn, autonomi, sjølvstende
Forhold til evidensbasert praksis
Forhold til bruk av manualstøtta praksis
 
KVALITET
 
KOMPETANSE
Forhold til kunnskap,
Bruk av kunnskapskjelder
Vurdering av eigen kompetanse
Vurdering av eiga utdanning
Styrke/svakheiter/meir av /mindre av
 
SOSIALT ARBEID/PROFESJONELL ROLLE
Gjengi definisjonen og be om vurdering?
Operasjonalisere definisjonen i eit sett av utsegner?
 
SPESIFIKKE TEMA
NAV
Barnevern
Rus
Psykisk helsearbeid
Familievernet
 
 

Referat frå NAV-gruppa

SPØRRESKJEMA
Arbeider du i NAV, barnevern, rusfeltet, annet?
Hvis annet gå til send skjema
Bakgrunnsvariabler:
 Hvor lenge har du arbeidet i den stillingen du har nå/
Hvor lenge har du arbeidet i Nav/barnevern/rusfeltet (nav startet i 2007) (ønsker å kunne få info om de som har jobbet før NAV)
svaralternativer: 1, 3, 5, 7 år
Spesifisering av type videreutdanning
Grunnutdanning: alternativ ANNA: da skal de skrive hvilken
Masterutdanning: hvilken
            Sosialt arbeid
            Samfunnsarbeid
            Barnevern
Etter grunnutdanning hvilket felt har du mest arbeidserfaring fra?
            Sosialtjenste/nav
            Barnevern
            Rus/psykisk helsevern
            Annet
Har du erfaring fra sosialkontor før du begynte å jobbe i Nav
 
Hvor er du tilsatt:
            Nav kommune
            Nav stat
            Nav fylke
            Forvaltningsenheten
Hvor mange er tilsatte er det totalt på kontoret
Hvor mange ansatte er det med lik yrkesutdanning som deg selv på den avdelingen du arbeider?
            Jeg er alene
            Det er noen få
            Vi er mange
Hvilket lovverk lover du mest i forhold til?
            Lov om sosiale tjenester
            ….. osv.
 
ORGANISATORISKE FORHOLD
Er du ansatt på et urbant eller ruralt kontor
Har kontoret enhetlig eller todelt ledelse?
 Flervalgsspørsmål;
Ledelse: todelt eller enhetlig ledelse
Er kontorets øverste leder: sosialfaglig utdanning eller med annen utdanning
Er du medlem av en fast arbeidsgruppe eller team?
            Ja/nei
Hvis du arbeider i team
            Er teamet sammensatt flerfaglig
            Er teamet sammensatt av statlig og kommunalt ansatte
Hvilken type saker behandler dere i team?
            Klientsaker
            Administrative saker
                   
ARBEIDSFELTET
Hvis du jobber i Nav kommune:
            Oppfølgingsavdeling
            Mottaksavdelingen
Hvilke arbeidsoppgaver har du primært
            Økonomisk
 
ARBEID –ERFARINGER FRÅ SOSIALT ARBEID
Mange av spørsmålene har vi under bakgrunnsvariabler
 
ARBEID
Hva er dine hovedoppgaver i jobben?
            Ledelse/administrasjon
            Klientrettet arbeid
 
Hvis du arbeider med klientarbeid hva er dine hovedoppgaver?     Legg til gradering
Saksbehandling
            Veiledning/opplysning/informasjon
            Oppfølging
            Motivasjonsarbeid
            Oppsøkende virksomhet
            Forebyggende arbeid
Hvem samarbeider du med utenfor Nav?
            Leger
            Advokater
            Barnevernet
            Psykologer
            Sykepleiere
            Politi
Samarbeid med andre tjenester?
            Barneverntjeneste
            Psykisk helsevern
            Rusfeltet
            Arbeidsmarkedsbedrifter/tiltaksarrangører
            PPT
            Oppfølgingstjenesten
            Arbeidslivet
            Helsevesenet
 
Hvordan vil du karakterisere ditt forhold til din nærmeste overordnete?
            Skala…..
 
SKJØNN OG AUTONOMI
I hvilken grad opplever du at du har innflytelse/påvirkning på dine arbeidsoppgaver?
            Skala….
I hvilken grad opplever du å kunne ta selvstendige avgjørelser i klientarbeidet?
            Skala….
I hvilken grad har du anledning til å utøver faglig skjønn i arbeidet ditt?
            Skala….
I den tiden du har arbeidet på denne arbeidsplassen har muligheten for utøvelse av skjønn blitt:
            Utvidet, begrenset eller uendret
 ruker du manualer/kartleggingsverktøy i ditt klientrettede arbeid?
            Ja/nei ….
Hvis ja opplever du at disse er til hjelp i ditt arbeid?
            1.Ikke i det hele tatt/ 2,3,4, i stor grad
Opplever du manualene/kartleggingsverktøyene som en kvalitetssikring av ditt arbeid?
            1.Ikke i det hele tatt/ 2,3,4, i stor grad
I hvilken grad opplever du å kunne benytte faglig skjønn i bruken av disse manualene?
            1.Ikke i det hele tatt/ 2,3,4, i stor grad
 
Hvordan vurderer du din egen kompetanse i forhold til oppgavene i din nåværende stilling?
I hvilken grad opplever du at du får brukt utdanningen din i jobben du har nå?
Hvilke muligheter har du for faglig utvikling i jobben din?
Hva er de viktigste kunnskapskildene for å gjøre den jobben du har i dag? Er det kunnskap fra (flervalg må være mulig)
            Brukerne selv
            Egen erfaringsbasert kunnskap
            Forskningsbasert kunnskap
            Kolleger
            Ekstern veileder
            Intern veileder
            Grunnutdanning
            Videreutdanning
            Kurs
            Informasjon fra statlige styringsdokumenter
 
Legg inn spm 18 fra stud.data, med følgende tillegg i svaralternativer:
Eget opplæringsprogram for virksomheten
 
KOMPETANSE
Ta inn fra stud.data spømål, 13, 16a, 16 b ( men endre ordet føler til opplever du at…)
Ta inn fra stud. Data spørsmål 23, men bytt ut ordet evne med ferdigheter/være istand til,
Ta inn spm 48 fra barnevernsundersøkelsen. Hvordan vurderer du din egen kompetanse i forhold til oppgavene i din nåværende stilling?
 I hvilken grad får du brukt den fagutdanning du har i din nåværende jobb?
Hvilken kunnskap mener du at du har mest bruk for i din nåværende jobb?
Juridisk, kunnskap om forvaltningen, metoder i sosialt arbeid, kommunikasjonsferdigheter, psykologi/psykiatri, rus,……
 
SOSIALT ARBEID PROFESJONELL ROLLE
I hvilken grad erfarer du at din profesjons spesifikke kompetanse blir etterspurt i din nåværende jobb?
 
Kommentarar frå barnevernsgruppa på Sandane:
 Vi følgde strukturen i det utdelte arket.
Bakgrunn: Kommentar er at ein her bør kunne bruke opne spørsmål på alder, grunnutdanning, år, stad og spesifikt kva slags evt. masterutdanning.
Arbeidsfelt: Vår kommentar var den som vel også fekk støtte, dvs. at ein må lage eit spørsmål for yrkesfelt/arbeidsområde og eit for organisering/arbeidsgjevar. Vår haldning var også at vi må ha med alle dei store yrkesfelta for sosialarbeidarar.
Arbeid: At ein her kanskje bør ha med om dei jobbar i eit team/fagteam, og evt. kor stort dette er.
 Skjønn og autonomi: Vi støttar at spørsmålet til Lundström m.fl. blir brukt. Det kan også vere ein ide å sjå på sp.m. i StudData nr. 21.
 Kvalitet/kompetanse: Forslag: 37 i bv. Skjemaet (mestring), kunnskapskjelde spørsmålet nr. 47 i bv.undersøkinga (kan ryddast litt i det), men også sp.m. 16A i StudData er aktuelt.
 Sosialt arbeid: Ein aktuell måte kan vere a) å presentere ein definisjon av sosialt arbeid, b) å spørje, i) i kva grad dei meiner den er relevant og dekkande for sosialt arbeid, ii) i kva grad den er i samsvar med eige arbeidsfelt/oppgåver. Vidare kan sp.m. 5D i StudData vere aktuelt for å teste identifisering med sosialt arbeid.
Samandrag frå gruppearbeid i gruppa for Rus/psykisk helse 14. mai.2013
Hovudspørsmål om arbeidsfelt
Vi landa på at vi først skulle spørje om kvar ein jobbe/kvar ein var tilsett, for deretter å spørje om kva ein i hovudsak jobba med. For vore fokusområde (Rus og psykisk helse) vil dette sjå slik ut:
Kvar er du tilsett/kvar jobbar du?
Svaralternativ: NAV, Kommunalt barnevern, Statleg barnevern, Spesialisthelseteneste, Kommunale tenester, Anna
Kva jobbar du i hovudsak med?
Viss svaret på spørsmål 1 var «spesialisthelseteneste» er svaralternativa: a. Psykisk helsevern, b. Tverrfagleg spesialisert behandling (TSB), c. Rus og psykisk liding (ROP), d. Anna
Viss svaret på spørsmål 1 var «kommunale tenester» er svaralternativa: a. Psykisk helsearbeid, b. Rusfokusert arbeid, c. ROP, d. Anna
Viss svaret på spørsmål 1 var «anna» er svaralternativa: a. Psykisk helsearbeid, b. Rusfokusert arbeid, c. ROP, d. Anna
Hovudspørsmål om fordeling av arbeidstid på kjerneoppgåver
Korleis er arbeidstida i ei gjennomsnittleg/typisk arbeidsveke fordelt mellom kategoriane?
  1. Direkte klientarbeid (arbeid med klientar)
  2. Indirekte klientarbeid (møte/samtalar/rettleiing om klientar)
  3. Dokumentasjon knytt til klientarbeid (journalføring/skjema/testar)
  4. Administrativt/systemrelatert arbeid (møte/skjema/dokumentasjon som ikkje er knytt direkte til klientar)
Vi greidde ikkje å bestemme om vi skal fordele arbeidstid i prosent eller i arbeidstimar.
Vi må også bestemme korleis arbeidstid brukt til reising skal registrerast.
Korleis skulle du ideelt sett ønskje at arbeidstida hadde vore fordelt i ei gjennomsnittleg/typiske arbeidsveke mellom kategoriane?
Direkte klientarbeid (arbeid med klientar)
Indirekte klientarbeid (møte/samtalar/rettleiing om klientar)
Dokumentasjon knytt til klientarbeid (journalføring/skjema/testar)
Administrativt/systemrelatert arbeid (møte/skjema/dokumentasjon som ikkje er knytt direkte til klientar)
Dersom det har vore vesentleg endring i fordeling av arbeidstida i ei gjennomsnittleg/typiske arbeidsveke dei siste 10 åra, ber vi deg skildre fordeling av arbeidstida 10 år tilbake i tid?
Direkte klientarbeid (arbeid med klientar)
Indirekte klientarbeid (møte/samtalar/rettleiing om klientar)
Dokumentasjon knytt til klientarbeid (journalføring/skjema/testar)
Administrativt/systemrelatert arbeid (møte/skjema/dokumentasjon som ikkje er knytt direkte til klientar)
Av den tida du i ei gjennomsnittleg arbeidsveke brukar på dokumentasjon, kor stor prosentdel brukar du på desse tre kategoriane (100 % til saman)?
Journalskriving
Skjemautfylling og testar du som opplever er forventa at du skal gjere
Skjemautfylling og testar du som på eiga hand har teke initiativ til
I kva grad følgjer du opp og brukar tid på «forventa» dokumentasjonsarbeid?
Ikkje i det heile
I liten grad
I ein viss grad
I ganske stor grad
I svært stor grad
I kva grad følgjer du slikt «forventa» dokumentasjonsarbeid som nyttig/fornuftig bruk av arbeidstid?
Ikkje i det heile
I liten grad
I ein viss grad
I ganske stor grad
I svært stor grad
 
Samandrag frå gruppearbeid i gruppa for Rus/psykisk helse 14. mai.2013
Både når det gjeld spørsmål under kategorien «sosialt arbeid», «rus» og «psykisk helsearbeid» kan det vere interessant å nytte spørsmål utvikla av andre.
Tor-Johan tek kontakt med Bergmark og Lundstrøm for å avklare om noko av deira kan vere aktuelt å nytte.
Inger Johanne finn fram ein artikkel som kan vere relevant frå Nordic Social Work Research, og ei undersøking om rus som Sintef har gåande.
Aktuelle spørsmål:
  • Kva av dei følgjande oppgåvene vurderer du som viktigast i arbeidet med …(dele opp i rus og i psykiske vanskar? - dele opp i grader?)
    • Individretta samtale/støttesamtale (ev. terapeutiske samtalar)
    • Ambulant arbeid/oppsøkjande arbeid
    • Praktisk hjelp og bistand
    • Sakshandsaming
    • Skaffe/behalde bustad
    • Skaffe/behalde arbeid
    • Arbeid med andre tiltak/tenester rundt klienten
    • Pårørande-arbeid/nettverksarbeid
    • Medikamentutlevering
  • Kvar av dei følgjande oppgåvene gjer du mest i arbeidet?
    • Individretta samtale/støttesamtale (ev. terapeutiske samtalar)
    • Ambulant arbeid/oppsøkjande arbeid
    • Praktisk hjelp og bistand
    • Sakshandsaming
    • Skaffe/behalde bustad
    • Skaffe/behalde arbeid
    • Arbeid med andre tiltak/tenester rundt klienten
    • Pårørandearbeid/nettverksarbeid
    • Medikamentutlevering
    • Sakshandsaming
I kor stor grad er oppgåvene på din arbeidsplass fordelt etter kompetanse hjå dei tilsette?
    • Skala: svært liten grad til svært stor grad
    •  
  • I kor stor grad opplever du at arbeidsoppgåvene dine samsvarar med kompetansen din?
    • Skala: svært liten grad til svært stor grad
  • Kven er dine viktigaste samarbeidspartar: (ha skala på kvar av alternativa?)
    • Fastlege
    • Ambulerande team
    • NAV
    • Barnevern
    • Helsestasjon
    • Poliklinikk
    • Skule
    • osv
  • Kva utdanning har dei du arbeider mest saman med på eigen arbeidsplass?
    • Ramse opp ulike…
 Vi ynskjer nokre spørsmål om kunnskapsformer. Tor-Johan arbeidet vidare med dette.
  • Inger Johanne og Lillian arbeider vidare med dei spesifikke spørsmåla om rus/psykisk helse. Vi tek gjerne i mot forslag, idear og synspunkt. 
 
           
 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar