Sogndal, 2.juli 2013.
Svanhildur og Magne har arbeidet videre med spørreskjemaet og lagt til en god del kommentarer. Håper dere finner de, jeg er litt usikker på om innleggingen av teksten vår fungerer. Men her er i alle fall et utkast med kommentarer.
SPØRJESKJEMA – FRAMLEGG TIL STRUKTUR
FELLESDEL
Introduksjon
BAKGRUNN
•
Kjønn
•
Alder
•
Grunnutdanning (bv/sos/vpl/anna)
•
År:
•
Utdanningsstad:
•
•
Vidareutdanning
•
Antall studieår etter grunnutdanning
•
Etatsopplæring
•
•
Sosialt arbeid
•
Samfunnsarbeid
•
GEOGRAFISK TILKNYTNING
I kva for fylke arbeider du?
·
Rogaland
·
Hordaland
·
Sogn og Ffjordane
Er ditt arbeidssted i
ARBEIDSGIVER
Kven er din arbeidsgivar?
ARBEIDSFELT
Kva for felt arbeider du i?
·
Sosialtenesta/nav
·
Barnevern
·
Rusfeltet
·
Psykisk helsevern
·
Familievern
·
Skulesektoren
·
Kriminalomsorg
·
Flyktninger
·
Asylsøkere
·
Eldreomsorg
·
Oppsøkende
arbeid
Kor lang arbeidserfaring innen sosialt arbeid har du til saman (etter
utdanning)?
Sett inn antall år/kategoriar
·
Sosialtenesta/nav
·
Barnevern
·
Rusfeltet
·
Psykisk helsevern
·
Familievern
·
Skulesektoren
·
Kriminalomsorg
·
Rehabilitering/funksjonshemming
·
Flyktninger
·
Asylsøkere
·
Eldreomsorg
·
Oppsøkende
arbeid
·
Anna
•
Eksempelvis gj.snittleg
arbeidsveke (dokumentasjon/klientrelatert/…….
•
•
Forhold til leiing/styring
Juridisk,
kunnskap om forvaltninga ( stats- og
kommunalkunnskap??,
kommunikasjonsferdigheter,
rus
økonomi
organisasjonskunnskap
Korleis opplever du at andre kollegaer/eksterne
samarbeidspartnarar/andre yrkesgrupper verdsetter din kompetanse?[s26] (skala:
helt einig ….. helt ueinig) (konstruer spørsmålet slik at de tre kategoriene
blir mulig å skille)
Dei
lyttar til det eg seiar
Eg opplever å ha innflytelse på
faglige avgjerder
Eg opplever ikkje at min faglige
bakgrunn blir tillagt betyding i vesentlig grad
Eg opplever at det er personavhengig
Kva er de viktigaste
kunnskapskildane for å gjøre den jobben du har i dag? Er det kunnskap frå (fleirval
må være mulig)
Brukarane sjølv
Egen erfaringsbasert kunnskap
Forskningsbasert kunnskap
Kollegaer
Ekstern rettleiar
Intern rettleiar
Grunnutdanning
Vidareutdanning
Kurs
Informasjon frå statlige
styringsdokumenter
SKJØNN OG AUTONOMI
I kva grad opplever du at du har
innflytelse/påvirkning på dine arbeidsoppgaver?
Skala….
I kva grad opplever du å kunne ta sjølvstendige avgjerder
i klientarbeidet?
Skala….
I kva grad har du anledning til å utøve faglig skjønn
i arbeidet ditt?
Skala….
I den tida du har arbeid på din noverande
arbeidsplass har muligheita for å utvisa skjønn blitt:
Ja/nei
….
Hvis ja opplever du at disse er til hjelp i ditt
arbeid?
Ikkje
i det hele tatt/ 2,3,4, i stor grad
Opplever du manualane/kartleggingsverktøya som
kvalitetssikring av ditt arbeid?
Ikkje
i det hele tatt/ 2,3,4, i stor grad
I kva grad opplever du å kunne nytte faglig skjønn i
bruken av disse manualane?
Ikkje
i det hele tatt/ 2,3,4, i stor grad
Eksisterer det en rutinehandbok for ditt arbeid?
Ja/nei
Dersom ja, i kor stor grad er den styrande for ditt
arbeid?
Ikkje i det hele tatt/ 2,3,4, i stor grad
Korleis innverkar rutinehandboka på utøvinga av ditt
eige skjønn i behandling av saker?
Avgrensar
skjønn i stor grad …… avgrensar skjønn i liten grad.
KVALIFISERING FOR ARBEIDET
Da du starta å jobbe på din noverande arbeidsplass kva for faktorar
tydde mest for at du skulle meistre jobben din? (skala – stor grad….. liten
grad)
•
Støtte og rettleiing frå
dei andre tilsette
•
Tilbod om kurs i bruk av
dataprogram
•
Kurs for ny-tilsette på
arbeidsplassen
•
Mi eiga grunnutdanning
•
Mi eiga vidareutdanning
•
Min eigen kompetanse og
røynsle frå andre arbeidsplassar
Sette inn spørsmål 3b frå
spørreskjemaet frå StudData : Sosialarbeidar utdanninga var eit godt grunnlag[s33] …
Har du sakna noe i din grunnutdanning som ville vært nyttig i din
noverande jobb?
·
Ja
·
Nei
·
Vet ikkje
Meir kunnskap om lovanvending
Kunnskap om tiltak og verkemidlar i
velferdssystemet
Fleire metodar i sosialt arbeid
Meir trening i kommunikasjonsferdigheter
Handsaming
av konfliktsituasjonar
Meir kunnskap om korleis hjelp og møte personer i
komplekse livssituasjonar
Meir øving i bruk av psykologisk kunnskap
Meir øving i gjenkjenning av psykiske lidingar
Meir kunnskap om behandling av rusavhengighet
Meir kunnskap om økonomisk rådgjeving
Meir organisasjonskunnskap
Meir øving i sosialpolitisk påverknad
Meir kunnskap om saksbehandling
Osv..
SOSIALT ARBEID/PROFESJONELL ROLLE
SPESIFIKKE TEMA – NB! Viktig med tydelig instruks på val av eitt felt vidare.
Dersom anna gå til send skjema
Dersom du arbeider innan eitt av felta under klikk på
feltet og svar på spørsmåla.
•
NAV
•
Barnevern
•
Rus
•
Psykisk helsearbeid
•
Familievernet
EG ARBEIDER I NAV
Arbeidsforhold
Kor lenge har
du arbeid i Nav?
·
Sidan nav ble etablert
·
1 år
·
>3 år
·
>5 år
·
6 år eller meir
Kor lenge har
du arbeidet i den stillinga du har nå?
·
Sidan nav ble etablert
·
1 år
·
>3 år
·
>5 år
·
6 år eller meir
Ja/nei
Dersom ja, kor
lenge?
·
1 år
·
>3 år
·
>5 år
·
6 år eller fleir
- Lokalt Nav-kontor
- Forvaltningseininga
- Nav-fylke
- Hjelpemiddelsentralen
- Arbeidsrådgivinga
- Tiltak, Intro, Marked[s41]
- Senter for jobbmestring
- Anna
- Mottak
- Saksbehandling
- Oppfølging/Tiltaksarbeid
Kva lovverk
arbeider du mest i forhold til? (fleirval)
·
Lov om sosiale tenester i
nav
·
Lov om helse – og
omsorgstenester
·
Lov om pasient- og brukarrettigheiter
·
Lov om folketrygd
·
Lov om arbeidsmarknadstenester
·
Anna
•
Leiing/administrasjon
•
Klientretta arbeid
•
Koordinering
•
Faglig rettleiing
•
Prosjektretta arbeid (utviklingsarbeid)
•
Kollegarettleiing
•
Studentrettleiing
•
Dersom du
arbeider med klientarbeid kva er dine hovudoppgåver?
(Legg til skala
– stor grad ….. liten grad)
Saksbehandling
Råd og rettleiing
Opplysning/informasjon
Oppfølging
Økonomisk rådgiving
Motivasjonsarbeid
Oppsøkende verksamhet
Førebyggande arbeid
Prosjektarbeid
Leger
Advokatar
Psykologar
Sjukepleiar
Min egen yrkesgruppe
Andre
yrkesgrupper
Kommunal barnevernteneste
BUFETAT
Psykisk
helsevern
Rusinstitusjonar
Psykiatrisk ungdomsteam (PUT)
Senter
for legemiddelassistert rehabilitering (LAR)
PPT
Politi
Frivillige organisasjonar
Lege
Helsesøster
Har kontoret:
Har kontor si
øvste leiar:
Korleis vil du
karakterisere ditt forhold til din næraste overordna?
(Skala/
utsegn/helt einig ….. helt ueinig)
•
Eg har et godt forhold
til min næraste leiar
•
Min næraste leiar er ein
god støtte i mitt daglege arbeid
•
Eg opplever ofte at min
leiar ikkje har tid når eg treng hjelp
•
Min leiar har ein open
dør og det er lett å ta kontakt
•
Eg saknar at leiar tar
tydelege avgjerder
•
Min leiar styrar verksemda
på ein god måte
Er du medlem av
en fast arbeidsgruppe eller team?
Ja/nei
Dersom du
arbeider i team
Er teamet samansett fleirfaglig
Er teamet samansett av statlig og
kommunalt tilsette
Kva type saker
behandlar dykk i team?
•
Administrative saker
•
Prosjekter
•
Anna
På kva måte har
samlokaliseringa[s58] av to statlege tenester;
trygd og Aetat og den kommunale sosialtenesta påverka ditt arbeid?[akl59]
Svaralternativer (skala: heilt einig….. heilt ueinig[s60]
·
Vi
samarbeider lettare i dei samansette sakene
·
Det
har ikkje hatt innverknad i vesentleg grad på mitt arbeid med klientane
·
Det
har blitt lettare å ta kontakt med dei statstilsette sakshandsamarane
·
Det
har ført til raskare sakshandsaming i trygdesakene
·
Eg
opplever at vi lærer mykje av å samarbeide med kvarandre
·
Dei
sosialfaglege vurderingane blir tillagt stor vekt i samarbeidet
·
Den
sosialfaglige posisjonen blir tillagt større vekt i samarbeidet med dei
statlege tilsette
Skriv med eigne
ord kva positive følgjer samlokaliseringa o[s63] g dei nye rammetilhøva har
hatt for din arbeidssituasjon i Nav(ope spørsmål)
Skriv med eigne ord kva utfordringar du har møtt i
din arbeidssituasjon ved samlokaliseringa [s64] og dei nye rammetilhøva i
Nav (ope spørsmål)[akl65]
I kva grad
opplever du at den jobben du har gir deg muligheit for
Kreative initiativ
Gjøre arbeid på nye måtar
Komme med innspel til endringar som
blir følgt opp
Lar deg prøve ut nye arbeidsmåtar
Gir deg utfordringar som du opplever
at du utviklar deg faglig på
Der det passer:
Legg inn spm 18 fra stud.data, Kva for betydning har følgjande forhold for din faglege utvikling[s67] ? med følgende
tillegg i svaralternativer: Eige
opplæringsprogram for verksemda [s68]
Spm 14, hvor henter du
kunnskaper fra når du står overfor krevende oppgave i ditt daglige arbeid[s71]
stud. Data spørsmål 23[s73] , kunnskap
og kompetanse, men bytt ut ordet evne med ferdigheter/være istand til,
Ta inn spm 48 fra barnevernsundersøkelsen. Hvordan vurderer du din egen kompetanse i forhold til oppgavene i din
nåværende stilling?
I kva grad erfarer du at din profesjons spesifikke
kompetanse blir etterspurt i din noverande jobb?[s74]
[akl1]Hvis
vi skal ha med dette og er interessert i detaljer, så foreslår jeg at vi lister
opp de videreutdanningene som de aktuelle høgskolene tilbyr og som er relevante
for yrkesgruppene.
Det er imidlertid ønskelig at det kartlegges
etatsopplæring.
[ivol3]Her
kan vi få opp de masterprogrammene som er i de høgskolene/universitetene som er
aktuelle i vårt forskningsområde( vestlandet).
[s4]Kan
det bli for mye med alle, for her kan det og være noen som har tatt for
eksempel sosiologi, antropologi med mer??
[s7]Jeg
er usikker på fylke, jeg tenker på fylkeskommunene når jeg ser fylke, men mener
dere i fylkesleddet i NAV? Fylkesleddet
er vel statlig
[s11]Mest
kan være problematisk, kan vi si hvor lenge og så angi under 1 år, 1- 4, 5-7
osv??? På den måten får vi mer kunnskap om hvor lenge de har arbeidet innen
hvert av disse arbeidsområdene.
[s13]Vi
må formulere spørsmål om tidsbruk, forslag: I hvilken grad opplever du at du
har tid til å utføre arbeidsoppgavene dine på en faglig meget god god
mindre god lite god måte
[akl14]Dette
blir også veldig generelle tall og hvis spørsmålet stilles så må det bli en prosentvis
fordeling.
Her synes jeg at spørsmål 1 i sammendraget til
rus/psyk.helse er godt formulert.
Jeg ville ønsket et punkt e) lagt til:
Utviklingsarbeid/prosjektarbeid.
Dette bør også legges inn i spørsmål 2
[s16]Hva
mener vi med forhold? Handler det om samarbeid?
Hvis det er det må vi skrive samarbeid, omfang, møteaktiviteter, type
samarbeid osv. Skal se nærmere på dette
[akl17]Kan
dette være spørsmål som kommer under de spesifikke områdene i stedet for i den
generelle delen?
[s21]Skal
vi dele opp her i individuelt sosialt arbeid, sosialt arbeid med grupper, nettverksarbeid,
boligsosialt arbeid, oppsøkende sosialt arbeid
[s28]Gradering
her, kanskje i kva grad nyttar du arbeidstida osv. og svaralternativene blir
da: i stor grad, liten grad, ikke ?? Her bør vi og skille faglitteratur og
forksning
[s31]Kan
vi i tillegg ha spørsmål om rapportering på målindikatorer? Eller blir det dekket av spørsmålet om
manualer og kartleggingsverktøy.
[akl35]Dette
mener jeg blir et for tidkrevende spørsmål å svare på i et stort spørreskjema.
Det krever en god del tankearbeid å forholde seg til det forslaget som er
kommet nå. Jeg foreslår at dette tas ut av dette spørreskjemaet.
[s40]Her
kan du og være kommunalt ansatt og ha disse oppgavene; Er ikke alle
NAV-ansatte?? Omformulere??
[s41]Bør
disse ikke deles ellers vet vi ikke om de jobber med marked eller tiltak???
Husk gjensidig utelukkende kategorier. Hva med «call» senteret?
[s42]Hvorfor
fremheve kommunen, både statlig ansatt og kommunalt kan arbeide med disse
oppgavene jfr og spørsmål over
[s44]Forslag
til ny formulering: I kva arbeider du med: og svaralternativer, i stor grad,
liten grad, mindre grad ikke .
[akl54]Dette
må enten gis flere alternativer eller sløyfes som alternativ. Vi får vel tro at
en leder har en utdanningJ
[s55]Spesifiser
mer, det kan og være interessant å vite om arbeidserfaringen til leder, og om
vedkommende har erfaring fra sostjenesten, aetat eller trygd og kanskje fra nøringslivet
[akl65]Jeg
ønsker sterkt å få inn disse to åpne spørsmålene. Jeg skal påta meg å bearbeide
de senere
[s66]Vi
forslår en ny overskrift for å samle spørsmålene om kompetanse of fagutvikling
på en plass. Det betyr at spørsmål på s 2 og 3 flyttes hit. Vi er interessert i disse spørsmålene i
forhold til respondentens spesifikke arbeidsfelt og ikke generelt.
[s74]Flyttes
til den generelle delen og settes inn der i stedet for sosialt arbeid
profesjonell rolle, s 6.
Flott at dere har fått jobbet videre med dette. Håper flere leser og kan komme med innspill. Jeg gjør ikke noe mer med det før jeg er tilbake på jobb i august. Nå er det sommerferie:)
SvarSlett