tirsdag 2. juli 2013

Frå Sogndal


Sogndal, 2.juli 2013. 

Svanhildur og Magne har arbeidet videre med spørreskjemaet og lagt til en god del kommentarer.  Håper dere finner de, jeg er litt usikker på om innleggingen av teksten vår fungerer. Men her er i alle fall et utkast med kommentarer.

SPØRJESKJEMA – FRAMLEGG TIL STRUKTUR

FELLESDEL

Introduksjon

BAKGRUNN

         Kjønn

         Alder

         Grunnutdanning (bv/sos/vpl/anna)

         År:         

         Utdanningsstad:   

                 

         Vidareutdanning

         Antall studieår etter grunnutdanning


         Etatsopplæring

          


         Sosialt arbeid

         Samfunnsarbeid


          


GEOGRAFISK TILKNYTNING

I kva for fylke arbeider du?

·         Rogaland

·         Hordaland

·         Sogn og Ffjordane


Er ditt arbeidssted i



ARBEIDSGIVER

Kven er din arbeidsgivar?




ARBEIDSFELT


Kva for felt arbeider du i?

·         Sosialtenesta/nav

·         Barnevern

·         Rusfeltet

·         Psykisk helsevern

·         Familievern

·         Skulesektoren

·         Kriminalomsorg

·            Rehabilitering/funksjonshemming

·         Flyktninger

·         Asylsøkere

·         Eldreomsorg

·         Oppsøkende arbeid





Kor lang arbeidserfaring innen sosialt arbeid har du til saman (etter utdanning)?

Sett inn antall år/kategoriar



·         Sosialtenesta/nav

·         Barnevern

·         Rusfeltet

·         Psykisk helsevern

·         Familievern

·         Skulesektoren

·         Kriminalomsorg

·         Rehabilitering/funksjonshemming

·         Flyktninger

·         Asylsøkere

·         Eldreomsorg

·         Oppsøkende arbeid

·         Anna





ARBEIDSOPPGAVER - TID[s13] 


   Eksempelvis gj.snittleg arbeidsveke (dokumentasjon/klientrelatert/…….

   Konkretisering av dokumentasjon[akl14] [s15] 

          

         Forhold til [s16] andre profesjonar/samarbeidspartnarar

         Forhold til leiing/styring

         Forhold til eigen profesjon/kollega[akl17] 


 KOMPETANSE[s19] 

Kva for kunnskap meiner du at du har mest bruk [s20] for i din noverande jobb?

Juridisk,

kunnskap om forvaltninga ( stats- og kommunalkunnskap??,


kommunikasjonsferdigheter,


rus

økonomi

organisasjonskunnskap



Korleis vurderer du din egen kompetanse i forhold til oppgåvene i din noverande stilling[s24] ?

I kva grad opplever du å få brukt fagutdanninga di i jobben du har nå?[s25] 

Korleis opplever du at andre kollegaer/eksterne samarbeidspartnarar/andre yrkesgrupper verdsetter din kompetanse?[s26]  (skala: helt einig ….. helt ueinig) (konstruer spørsmålet slik at de tre kategoriene blir mulig å skille)

            Dei lyttar til det eg seiar

            Eg opplever å ha innflytelse på faglige avgjerder

            Eg opplever ikkje at min faglige bakgrunn blir tillagt betyding i vesentlig grad    

            Eg opplever at det er personavhengig

Kva for muligheiter har du for faglig utvikling i jobben din[s27] ?

Kva er de viktigaste kunnskapskildane for å gjøre den jobben du har i dag? Er det kunnskap frå (fleirval må være mulig)

            Brukarane sjølv

            Egen erfaringsbasert kunnskap

            Forskningsbasert kunnskap

            Kollegaer

            Ekstern rettleiar

            Intern rettleiar

            Grunnutdanning

            Vidareutdanning

            Kurs

            Informasjon frå statlige styringsdokumenter

Nytter du arbeidstida til å sette deg inn i ny faglitteratur/forsking[s28] ?

Nytter du arbeidstida til å sette deg inn i nye offentlige rundskriv/utgreiingar?[s29] 


      SKJØNN OG AUTONOMI

I kva grad opplever du at du har innflytelse/påvirkning på dine arbeidsoppgaver?

            Skala….

I kva grad opplever du å kunne ta sjølvstendige avgjerder i klientarbeidet?

            Skala….

I kva grad har du anledning til å utøve faglig skjønn i arbeidet ditt?

            Skala….

I den tida du har arbeid på din noverande arbeidsplass har muligheita for å utvisa skjønn blitt:



Bruker du manualar/kartleggingsverktøy i ditt klientretta arbeid[s31] ?

            Ja/nei ….

Hvis ja opplever du at disse er til hjelp i ditt arbeid?

            Ikkje i det hele tatt/ 2,3,4, i stor grad

Opplever du manualane/kartleggingsverktøya som kvalitetssikring av ditt arbeid?

            Ikkje i det hele tatt/ 2,3,4, i stor grad

I kva grad opplever du å kunne nytte faglig skjønn i bruken av disse manualane?

            Ikkje i det hele tatt/ 2,3,4, i stor grad

Eksisterer det en rutinehandbok for ditt arbeid?

            Ja/nei

Dersom ja, i kor stor grad er den styrande for ditt arbeid?

             Ikkje i det hele tatt/ 2,3,4, i stor grad

Korleis innverkar rutinehandboka på utøvinga av ditt eige skjønn i behandling av saker?

            Avgrensar skjønn i stor grad …… avgrensar skjønn i liten grad.


KVALIFISERING FOR ARBEIDET

Da du starta å jobbe på din noverande arbeidsplass kva for faktorar tydde mest for at du skulle meistre jobben din? (skala – stor grad….. liten grad)

         Støtte og rettleiing frå dei andre tilsette

         Tilbod om kurs i bruk av dataprogram

         Kurs for ny-tilsette på arbeidsplassen

         Mi eiga grunnutdanning

         Mi eiga vidareutdanning

         Min eigen kompetanse og røynsle frå andre arbeidsplassar

         At eg fekk ei roleg tid og høve til å setje meg inn i dei nye arbeidsoppgåvene[s32] 


Sette inn spørsmål 3b frå spørreskjemaet frå StudData  : Sosialarbeidar utdanninga var eit godt grunnlag[s33] 


Har du sakna noe i din grunnutdanning som ville vært nyttig i din noverande jobb?

·         Ja

·         Nei

·         Vet ikkje

Viss ja, er det noko av dette du har sakna[s34] ?

Meir kunnskap om lovanvending

Kunnskap om tiltak og verkemidlar i velferdssystemet 

Fleire metodar i sosialt arbeid

Meir trening i kommunikasjonsferdigheter

            Handsaming av konfliktsituasjonar

Meir kunnskap om korleis hjelp og møte personer i komplekse livssituasjonar

Meir øving i bruk av psykologisk kunnskap

Meir øving i gjenkjenning av psykiske lidingar

Meir kunnskap om behandling av rusavhengighet

Meir kunnskap om økonomisk rådgjeving

Meir organisasjonskunnskap

Meir øving i sosialpolitisk påverknad

Meir kunnskap om saksbehandling


       Osv..


SOSIALT ARBEID/PROFESJONELL ROLLE


       Operasjonalisere definisjonen i eit sett av utsegner?[akl35] 























SPESIFIKKE TEMA – NB! Viktig med tydelig instruks på val av eitt felt vidare.


Dersom anna gå til send skjema

Dersom du arbeider innan eitt av felta under klikk på feltet og svar på spørsmåla.

         NAV

         Barnevern

         Rus

         Psykisk helsearbeid

         Familievernet


EG ARBEIDER I NAV

 Arbeidsforhold

Kor lenge har du arbeid i Nav?

·         Sidan nav ble etablert

·         1 år

·         >3 år

·         >5 år

·         6 år eller meir


Kor lenge har du arbeidet i den stillinga du har nå?

·         Sidan nav ble etablert

·         1 år

·         >3 år

·         >5 år

·         6 år eller meir



            Ja/nei

Dersom ja, kor lenge?

·         1 år

·         >3 år

·         >5 år

·         6 år eller fleir


Dersom du er statlig tilsett [s40] i Nav, jobbar du da i

  • Lokalt Nav-kontor
  • Forvaltningseininga
  • Nav-fylke


Dersom du er kommunalt tilsett i Nav,[s42]  jobbar du da i

  • Mottak
  • Saksbehandling
  • Oppfølging/Tiltaksarbeid
    • Booppfølging
    • Kvalifiseringsprogram
    • Rusarbeid
    • Psykiatri
    • Anna[s43] 



Kva lovverk arbeider du mest i forhold til? (fleirval)

·         Lov om sosiale tenester i nav

·         Lov om helse – og omsorgstenester

·         Lov om pasient- og brukarrettigheiter

·         Lov om folketrygd

·         Lov om arbeidsmarknadstenester

·         Anna




         Leiing/administrasjon

         Klientretta arbeid

         Koordinering

         Faglig rettleiing

         Prosjektretta arbeid (utviklingsarbeid)

         Kollegarettleiing

         Studentrettleiing

          


Dersom du arbeider med klientarbeid kva er dine hovudoppgåver?

(Legg til skala – stor grad ….. liten grad)

Saksbehandling

            Råd og rettleiing

Opplysning/informasjon

            Oppfølging

            Økonomisk rådgiving

            Motivasjonsarbeid

            Oppsøkende verksamhet

            Førebyggande arbeid

            Prosjektarbeid

Kva yrkesgrupper samarbeider du mest med utanfor Nav? (fleirval er mulig[s45] )

            Leger

            Advokatar

            Psykologar

            Sjukepleiar

            Min egen yrkesgruppe

Andre yrkesgrupper

           

Kven samarbeider du med utanfor Nav? (fleirval er mulig[s46] )

            Kommunal barnevernteneste

            BUFETAT     

Psykisk helsevern

            Rusinstitusjonar

            Psykiatrisk ungdomsteam (PUT)

Senter for legemiddelassistert rehabilitering (LAR)


            PPT

Politi


            Frivillige organisasjonar


            Arbeidsgivarar/bedrifter[s50] 

            Lege

Helsesøster


ORGANISATORISKE FORHOLD

Har kontoret:

         ein leiing[s51] 

         todelt leiing[s52] 


Har kontor si øvste leiar:

         sosialfaglig utdanning[s53] 



Dersom anna utdanning, kva for utdanning? (opent spørsmål[s56] )

Korleis vil du karakterisere ditt forhold til din næraste overordna?

            (Skala/ utsegn/helt einig ….. helt ueinig)

         Eg har et godt forhold til min næraste leiar

         Min næraste leiar er ein god støtte i mitt daglege arbeid

         Eg opplever ofte at min leiar ikkje har tid når eg treng hjelp

         Min leiar har ein open dør og det er lett å ta kontakt

         Eg saknar at leiar tar tydelege avgjerder

         Min leiar styrar verksemda på ein god måte



Er du medlem av en fast arbeidsgruppe eller team?

            Ja/nei

Dersom du arbeider i team

            Er teamet samansett fleirfaglig

            Er teamet samansett av statlig og kommunalt tilsette

Kva type saker behandlar dykk i team?


         Administrative saker

         Prosjekter

         Anna

                       

På kva måte har samlokaliseringa[s58]  av to statlege tenester; trygd og Aetat og den kommunale sosialtenesta påverka ditt arbeid?[akl59]  Svaralternativer (skala: heilt einig….. heilt ueinig[s60] 

·         Vi samarbeider lettare i dei samansette sakene

·         Det har ikkje hatt innverknad i vesentleg grad på mitt arbeid med klientane

·         Det har blitt lettare å ta kontakt med dei statstilsette sakshandsamarane

·         Det har ført til raskare sakshandsaming i trygdesakene

·         Samlokalisering[s61]  har ført til nye og enklare arbeidsmåtar

·         Eg opplever at vi lærer mykje av å samarbeide med kvarandre

·         Dei sosialfaglege vurderingane blir tillagt stor vekt i samarbeidet

·         Den sosialfaglige posisjonen blir tillagt større vekt i samarbeidet med dei statlege tilsette

·         Samlokaliseringa [s62] har helt klart ført til at klientane får betre hjelp


Skriv med eigne ord kva positive følgjer samlokaliseringa o[s63] g dei nye rammetilhøva har hatt for din arbeidssituasjon i Nav(ope spørsmål)

Skriv med eigne ord kva utfordringar du har møtt i din arbeidssituasjon ved samlokaliseringa [s64] og dei nye rammetilhøva i Nav (ope spørsmål)[akl65] 


Forslag om ny overskrift: Kompetanse og faglig utviklingFAGLIG UTVIKLING[s66] 

I kva grad opplever du at den jobben du har gir deg muligheit for

            Kreative initiativ

            Gjøre arbeid på nye måtar

            Komme med innspel til endringar som blir følgt opp

            Lar deg prøve ut nye arbeidsmåtar

            Gir deg utfordringar som du opplever at du utviklar deg faglig på


Der det passer:

Legg inn spm 18 fra stud.data, Kva for betydning har følgjande forhold for din faglege utvikling[s67] ? med følgende tillegg i svaralternativer: Eige opplæringsprogram for verksemda [s68] 

Ta inn fra stud.data spørsmål, 12 Opplæring etter at du begynte i din noverande jobb[s69] 

Spm.13,Vurdering av opplæring i nåværende jobb[s70] 

Spm 14, hvor henter du kunnskaper fra når du står overfor krevende oppgave i ditt daglige arbeid[s71] 

Spm.16a,  16 b[s72]  Opplevelse av faglig kompetanse ( men endre ordet ‘føler’ til ‘opplever du at’…)

stud. Data spørsmål 23[s73] , kunnskap og kompetanse, men bytt ut ordet evne med ferdigheter/være istand til,

Ta inn spm 48 fra barnevernsundersøkelsen. Hvordan vurderer du din egen kompetanse i forhold til oppgavene i din nåværende stilling?



I kva grad erfarer du at din profesjons spesifikke kompetanse blir etterspurt i din noverande jobb?[s74] 




 [akl1]Hvis vi skal ha med dette og er interessert i detaljer, så foreslår jeg at vi lister opp de videreutdanningene som de aktuelle høgskolene tilbyr og som er relevante for yrkesgruppene.
Det er imidlertid ønskelig at det kartlegges etatsopplæring.

 [s2]Jeg er enig i det også enig i at etatsopplæring er viktig å få med

 [ivol3]Her kan vi få opp de masterprogrammene som er i de høgskolene/universitetene som er aktuelle i vårt forskningsområde( vestlandet).

 [s4]Kan det bli for mye med alle, for her kan det og være noen som har tatt for eksempel sosiologi, antropologi med mer??

 [s5]Kan det være bedre å angi kommunestørrelse, 2000 eller mindre, 2001 -4000 osv

 [s6]Går det an å spesifisere dette nærmere?

 [s7]Jeg er usikker på fylke, jeg tenker på fylkeskommunene når jeg ser fylke, men mener dere i fylkesleddet i NAV?  Fylkesleddet er vel statlig

 [s8]For å unngå mange annaer, skal vi ta med arbeid med flykninger og asylsøkere?

 [ivol9]Er vi interessert i å vite tidligere arbeidserfaring, jfr. kompetansespørsmål og erfaring?

 [akl10]Spørsmålene som er strøket ut her er lagt inn under spesifikk del (Nav).

 [s11]Mest kan være problematisk, kan vi si hvor lenge og så angi under 1 år, 1- 4, 5-7 osv??? På den måten får vi mer kunnskap om hvor lenge de har arbeidet innen hvert av disse arbeidsområdene.

 [ivol12]De samme kategoriene som står under arbeidsfelt bør også komme inn her.

 [s13]Vi må formulere spørsmål om tidsbruk, forslag: I hvilken grad opplever du at du har tid til å utføre arbeidsoppgavene dine på en  faglig meget god  god  mindre god lite god måte

 [akl14]Dette blir også veldig generelle tall og hvis spørsmålet  stilles så må det bli en prosentvis fordeling.
Her synes jeg at spørsmål 1 i sammendraget til rus/psyk.helse er godt formulert.
Jeg ville ønsket et punkt e) lagt til:
Utviklingsarbeid/prosjektarbeid.
Dette bør også legges inn i spørsmål 2

 [s15]Enig i at formuleringene hos rus/psyk gruppen er bra se s 9 og 10 i deres dokument

 [s16]Hva mener vi med forhold? Handler det om samarbeid?  Hvis det er det må vi skrive samarbeid, omfang, møteaktiviteter, type samarbeid osv.  Skal se nærmere på dette

 [akl17]Kan dette være spørsmål som kommer under de spesifikke områdene i stedet for i den generelle delen?

 [s18]Flytte til fagspesifikk del! Kan bli for mye gjentakelser, samle på en plass.

 [s19]Flytte til spesifikk del, mer treffende der

 [s20]Rangering  fra 1-5 eller 1- 10?

 [s21]Skal vi dele opp her i individuelt sosialt arbeid, sosialt arbeid med grupper, nettverksarbeid, boligsosialt arbeid, oppsøkende sosialt arbeid

 [s22]Dele disse

 [s23]Stats- og kommunalkunnskap, veiledning, barnevern skal det med her?

 [s24]Her må vi ha svarlaternativ, for eksempel viktig, svært viktig, mindre viktig, ikke viktig

 [s25]Her må vi ha de samme svaralternativene som over.

 [s26]Her er det viktig å ha gjensidig utelukkende kategorier.

 [s27]Kommer senere jfr s 11, kan tas vekk herfra?

 [s28]Gradering her, kanskje i kva grad nyttar du arbeidstida osv. og svaralternativene blir da: i stor grad, liten grad, ikke ?? Her bør vi og skille faglitteratur og forksning

 [s29]Samme gradering og skille off rksr og utgreiingar. Stortingsmeldinger, NOUer, forskrifter??

 [s30]Skalering her og?

 [s31]Kan vi i tillegg ha spørsmål om rapportering på målindikatorer?  Eller blir det dekket av spørsmålet om manualer og kartleggingsverktøy.

 [s32]Føye til, At jeg fikk veiledning med ekstern veileder.

 [s33]Trenger vi denne,? Vi har dette bedre dekket i spørsmålet om kunnskapskildene, jfr s 3.

 [s34] Felrvalgsalternativ viktig her!

 [akl35]Dette mener jeg blir et for tidkrevende spørsmål å svare på i et stort spørreskjema. Det krever en god del tankearbeid å forholde seg til det forslaget som er kommet nå. Jeg foreslår at dette tas ut av dette spørreskjemaet.

 [s36]ENIG!! Mer egnet til kvalitative spørsmål

 [s37]Dette har de svart på under Arbeidsfelt, s 1 derfor unødvendig her.

 [s38]Får vi til dette rent teknisk, slik at de kan gå rett vei videre??

 [s39]Kor arbeidet du før du begynte i NAV?
Aetat
Trygdekontor
Sosialkontor
Osv  evt anna

 [s40]Her kan du og være kommunalt ansatt og ha disse oppgavene; Er ikke alle NAV-ansatte??  Omformulere??

 [s41]Bør disse ikke deles ellers vet vi ikke om de jobber med marked eller tiltak??? Husk gjensidig utelukkende kategorier. Hva med «call» senteret?

 [s42]Hvorfor fremheve kommunen, både statlig ansatt og kommunalt kan arbeide med disse oppgavene jfr og spørsmål over

 [s43]Hva med ungdom, eller drop -outs, arbeidssøkere, oppfølging av sykemeldte, flyktninger??

 [s44]Forslag til ny formulering: I kva arbeider du med: og svaralternativer, i stor grad, liten grad, mindre grad ikke .

 [s45]Stor grad, liten grad ikke osv.

 [s46]Også her kategorier,jfr over

 [s47]Er det det samme??

 [s48]Del har meed beggekategorier

 [s49]Skille i to kategorier

 [s50]Her og skille

 [s51]Enhetlig ledelse

 [s52]To delt ledelse

 [s53]Svaralternativ, ja , nei, vet ikke

 [akl54]Dette må enten gis flere alternativer eller sløyfes som alternativ. Vi får vel tro at en leder har en utdanningJ

 [s55]Spesifiser mer, det kan og være interessant å vite om arbeidserfaringen til leder, og om vedkommende har erfaring fra sostjenesten, aetat eller trygd og kanskje fra nøringslivet

 [s56]Unødvendig?

 [s57]Er det ikke unødvendig med ytelser her? Nok med klientarbeid ?

 [s58]Sammenslåing og ikke samlokalisering! 

 [akl59]Dette er et spørsmål som er viktig for mitt forskningsprosjekt

 [s60]Flere alterantiver

 [s61]sammenslåing

 [s62]sammenslåing

 [s63]sammenslåingen

 [s64]ved sammenslåingen

 [akl65]Jeg ønsker sterkt å få inn disse to åpne spørsmålene. Jeg skal påta meg å bearbeide de senere

 [s66]Vi forslår en ny overskrift for å samle spørsmålene om kompetanse of fagutvikling på en plass. Det betyr at spørsmål på s 2 og 3 flyttes hit.  Vi er interessert i disse spørsmålene i forhold til respondentens spesifikke arbeidsfelt og ikke generelt.

 [s67]Splitte kurs som et eget alternativt svar

 [s68]Ikke verksemda men NAV

 [s69]Splitt det første svaralternativet der en kategori er overordnet og en annen er kollega

 [s70]ok

 [s71]dele opp det første alternativet i henholdsvis overordnet og kollega, ellers ok

 [s72]vi foreslår at 16b tas ut

 [s73]Vi foreslår at 23 ikke blir med

 [s74]Flyttes til den generelle delen og settes inn der i stedet for sosialt arbeid profesjonell rolle, s 6.

1 kommentar:

  1. Flott at dere har fått jobbet videre med dette. Håper flere leser og kan komme med innspill. Jeg gjør ikke noe mer med det før jeg er tilbake på jobb i august. Nå er det sommerferie:)

    SvarSlett