Eg har no fått referat frå alle
gruppearbeida. Førebels har eg berre limt desse (uredigert) inn i same
dokumentet som malen eg laga. Dokumentet er vedlagt.
Når det gjeld arbeidet vidare vart vi
samde om følgjande:
1.
Kvar gruppe tek ansvar for å følgje opp
dei spesifikke delane (jf mal)
2.
Tema «Arbeid/stilling vert fylgd opp av
Vidar, Ingrid og Magne
3. Tema
«Skjønn/autonomi/kvalitet» av Tor- Johan
4. Tema «Sosialt arbeid/
profesjonell rolle» av Hallgerd, Svanhildur og Inger Johanne
5. Tema «Kompetanse mv» av
Kåre, Lone og Inger Kristin.
Førstnemde i kvart oppdrag tek ansvar for
«leveranse» - seinast tidleg i august.
(mail 22 mai) Tor-Johan
Se referatene fra alle gruppene her:
Referat
frå NAV-gruppa
Hvor lenge har du arbeidet i den stillingen du har
nå/
Flervalgsspørsmål;
ruker du manualer/kartleggingsverktøy i ditt
klientrettede arbeid?
I hvilken grad får du brukt den fagutdanning du har
i din nåværende jobb?
Vi følgde
strukturen i det utdelte arket.
Skjønn og
autonomi: Vi støttar at spørsmålet til Lundström m.fl. blir brukt. Det kan også
vere ein ide å sjå på sp.m. i StudData nr. 21.
Kvalitet/kompetanse:
Forslag: 37 i bv. Skjemaet (mestring), kunnskapskjelde spørsmålet nr. 47 i
bv.undersøkinga (kan ryddast litt i det), men også sp.m. 16A i StudData er
aktuelt.
Sosialt
arbeid: Ein aktuell måte kan vere a) å presentere ein definisjon av sosialt
arbeid, b) å spørje, i) i kva grad dei meiner den er relevant og dekkande for
sosialt arbeid, ii) i kva grad den er i samsvar med eige arbeidsfelt/oppgåver.
Vidare kan sp.m. 5D i StudData vere aktuelt for å teste identifisering med
sosialt arbeid.
Vi ynskjer nokre spørsmål om
kunnskapsformer. Tor-Johan arbeidet vidare med dette.
SPØRJESKJEMA – FRAMLEGG TIL STRUKTUR
FELLESDEL
Introduksjon
BAKGRUNN
Kjønn
Alder
Grunnutdanning
(bv/sos/vpl/anna)
År: Utdanningsstad:
Vidareutdanning
År etter
grunnutdanning
Masterutdanning
ARBEIDSFELT
NAV
Barnevern
Rusfeltetet
Psykisk helsevern
Familievern
Skulesektoren
Kriminalomsorg
Rehabilitering/funksjonshemming
Anna
ARBEID – ERFARING FRÅ SOSIALT ARBEID
Stilling
Leiing/administrasjon
(i hovudsak)
Klientretta arbeid
(i hovudsak)
Lengd i noverande
stilling
Erfaring med sosialt
arbeid (etter utdanning) til saman.
Lengd i noverande
stilling
ARBEID
Fordeling av
arbeidstid på kjerneoppgåver
Eksempelvis
gj.snittleg arbeidsveke (dokumentasjon/klientrelatert/…….
Konkretisering
av dokumentasjon
Forhold
til andre profesjonar/samarbeidspartnarar
Forhold til
leiing/styring
Forhold
til eigen profesjon/kollega
SKJØNN OG
AUTONOMI
Rom for
skjønn, autonomi, sjølvstende
Forhold til
evidensbasert praksis
Forhold til bruk av
manualstøtta praksis
KVALITET
KOMPETANSE
Forhold til kunnskap,
Bruk av kunnskapskjelder
Vurdering
av eigen kompetanse
Vurdering av eiga utdanning
Styrke/svakheiter/meir av /mindre av
SOSIALT ARBEID/PROFESJONELL ROLLE
Gjengi
definisjonen og be om vurdering?
Operasjonalisere definisjonen i
eit sett av utsegner?
SPESIFIKKE TEMA
NAV
Barnevern
Rus
Psykisk helsearbeid
Familievernet
Referat
frå NAV-gruppa
SPØRRESKJEMA
Arbeider du i NAV, barnevern, rusfeltet, annet?
Hvis annet gå til send skjema
Bakgrunnsvariabler:
Hvor lenge har du arbeidet i Nav/barnevern/rusfeltet
(nav startet i 2007) (ønsker å kunne få info om de som har jobbet før NAV)
svaralternativer: 1, 3, 5, 7 år
Spesifisering av type videreutdanning
Grunnutdanning: alternativ ANNA: da skal de skrive
hvilken
Masterutdanning: hvilken
Sosialt
arbeid
Samfunnsarbeid
Barnevern
Etter grunnutdanning hvilket felt har du mest
arbeidserfaring fra?
Sosialtjenste/nav
Barnevern
Rus/psykisk
helsevern
Annet
Har du erfaring fra sosialkontor før du begynte å
jobbe i Nav
Hvor er du tilsatt:
Nav
kommune
Nav
stat
Nav
fylke
Forvaltningsenheten
Hvor mange er tilsatte er det totalt på kontoret
Hvor mange ansatte er det med lik yrkesutdanning som
deg selv på den avdelingen du arbeider?
Jeg
er alene
Det
er noen få
Vi
er mange
Hvilket lovverk lover du mest i forhold til?
Lov
om sosiale tjenester
…..
osv.
ORGANISATORISKE FORHOLD
Er du ansatt på et urbant eller ruralt kontor
Har kontoret enhetlig eller todelt ledelse?
Ledelse: todelt eller enhetlig ledelse
Er kontorets øverste leder: sosialfaglig utdanning
eller med annen utdanning
Er du medlem av en fast arbeidsgruppe eller team?
Ja/nei
Hvis du arbeider i team
Er
teamet sammensatt flerfaglig
Er
teamet sammensatt av statlig og kommunalt ansatte
Hvilken type saker behandler dere i team?
Klientsaker
Administrative
saker
ARBEIDSFELTET
Hvis du jobber i Nav kommune:
Oppfølgingsavdeling
Mottaksavdelingen
Hvilke arbeidsoppgaver har du primært
Økonomisk
ARBEID –ERFARINGER FRÅ SOSIALT ARBEID
Mange av spørsmålene har vi under bakgrunnsvariabler
ARBEID
Hva er dine hovedoppgaver i jobben?
Ledelse/administrasjon
Klientrettet
arbeid
Hvis du arbeider med klientarbeid hva er dine
hovedoppgaver? Legg til gradering
Saksbehandling
Veiledning/opplysning/informasjon
Oppfølging
Motivasjonsarbeid
Oppsøkende
virksomhet
Forebyggende
arbeid
Hvem samarbeider du med utenfor Nav?
Leger
Advokater
Barnevernet
Psykologer
Sykepleiere
Politi
Samarbeid med andre tjenester?
Barneverntjeneste
Psykisk
helsevern
Rusfeltet
Arbeidsmarkedsbedrifter/tiltaksarrangører
PPT
Oppfølgingstjenesten
Arbeidslivet
Helsevesenet
Hvordan vil du karakterisere ditt forhold til din
nærmeste overordnete?
Skala…..
SKJØNN OG AUTONOMI
I hvilken grad opplever du at du har
innflytelse/påvirkning på dine arbeidsoppgaver?
Skala….
I hvilken grad opplever du å kunne ta selvstendige
avgjørelser i klientarbeidet?
Skala….
I hvilken grad har du anledning til å utøver faglig
skjønn i arbeidet ditt?
Skala….
I den tiden du har arbeidet på denne arbeidsplassen
har muligheten for utøvelse av skjønn blitt:
Utvidet,
begrenset eller uendret
Ja/nei
….
Hvis ja opplever du at disse er til hjelp i ditt
arbeid?
1.Ikke
i det hele tatt/ 2,3,4, i stor grad
Opplever du manualene/kartleggingsverktøyene som en
kvalitetssikring av ditt arbeid?
1.Ikke
i det hele tatt/ 2,3,4, i stor grad
I hvilken grad opplever du å kunne benytte faglig
skjønn i bruken av disse manualene?
1.Ikke
i det hele tatt/ 2,3,4, i stor grad
Hvordan vurderer du din egen kompetanse i forhold
til oppgavene i din nåværende stilling?
I hvilken grad opplever du at du får brukt
utdanningen din i jobben du har nå?
Hvilke muligheter har du for faglig utvikling i
jobben din?
Hva er de viktigste kunnskapskildene for å gjøre den
jobben du har i dag? Er det kunnskap fra (flervalg må være mulig)
Brukerne
selv
Egen
erfaringsbasert kunnskap
Forskningsbasert
kunnskap
Kolleger
Ekstern
veileder
Intern
veileder
Grunnutdanning
Videreutdanning
Kurs
Informasjon
fra statlige styringsdokumenter
Legg inn spm 18 fra stud.data, med følgende tillegg
i svaralternativer:
Eget opplæringsprogram for virksomheten
KOMPETANSE
Ta inn fra stud.data spømål, 13, 16a, 16 b ( men
endre ordet føler til opplever du at…)
Ta inn fra stud. Data spørsmål 23, men bytt ut ordet
evne med ferdigheter/være istand til,
Ta inn spm 48 fra barnevernsundersøkelsen. Hvordan vurderer
du din egen kompetanse i forhold til oppgavene i din nåværende stilling?
Hvilken kunnskap mener du at du har mest bruk for i
din nåværende jobb?
Juridisk, kunnskap om forvaltningen, metoder i
sosialt arbeid, kommunikasjonsferdigheter, psykologi/psykiatri, rus,……
SOSIALT ARBEID PROFESJONELL ROLLE
I hvilken grad erfarer du at din profesjons
spesifikke kompetanse blir etterspurt i din nåværende jobb?
Kommentarar
frå barnevernsgruppa på Sandane:
Bakgrunn:
Kommentar er at ein her bør kunne bruke opne spørsmål på alder, grunnutdanning,
år, stad og spesifikt kva slags evt. masterutdanning.
Arbeidsfelt:
Vår kommentar var den som vel også fekk støtte, dvs. at ein må lage eit
spørsmål for yrkesfelt/arbeidsområde og eit for organisering/arbeidsgjevar. Vår
haldning var også at vi må ha med alle dei store yrkesfelta for
sosialarbeidarar.
Arbeid:
At ein her kanskje bør ha med om dei jobbar i eit team/fagteam, og evt. kor
stort dette er.
Samandrag frå
gruppearbeid i gruppa for Rus/psykisk helse 14. mai.2013
Hovudspørsmål om arbeidsfelt
Vi landa
på at vi først skulle spørje om kvar ein jobbe/kvar ein var tilsett, for
deretter å spørje om kva ein i hovudsak jobba med. For vore fokusområde (Rus og
psykisk helse) vil dette sjå slik ut:
Kvar er du tilsett/kvar jobbar du?
Svaralternativ: NAV, Kommunalt barnevern, Statleg barnevern, Spesialisthelseteneste, Kommunale tenester, Anna
Svaralternativ: NAV, Kommunalt barnevern, Statleg barnevern, Spesialisthelseteneste, Kommunale tenester, Anna
Kva jobbar du i hovudsak med?
Viss
svaret på spørsmål 1 var «spesialisthelseteneste» er svaralternativa: a.
Psykisk helsevern, b. Tverrfagleg spesialisert behandling (TSB), c. Rus og
psykisk liding (ROP), d. Anna
Viss
svaret på spørsmål 1 var «kommunale tenester» er svaralternativa: a. Psykisk
helsearbeid, b. Rusfokusert arbeid, c. ROP, d. Anna
Viss
svaret på spørsmål 1 var «anna» er svaralternativa: a. Psykisk helsearbeid, b.
Rusfokusert arbeid, c. ROP, d. Anna
Hovudspørsmål om fordeling av arbeidstid på kjerneoppgåver
Korleis er arbeidstida i ei
gjennomsnittleg/typisk arbeidsveke fordelt mellom kategoriane?
- Direkte klientarbeid (arbeid
med klientar)
- Indirekte klientarbeid
(møte/samtalar/rettleiing om klientar)
- Dokumentasjon knytt til
klientarbeid (journalføring/skjema/testar)
- Administrativt/systemrelatert
arbeid (møte/skjema/dokumentasjon som ikkje er knytt direkte til klientar)
Vi
greidde ikkje å bestemme om vi skal fordele arbeidstid i prosent eller i
arbeidstimar.
Vi må også bestemme korleis arbeidstid brukt til reising skal registrerast.
Vi må også bestemme korleis arbeidstid brukt til reising skal registrerast.
Korleis skulle du ideelt sett
ønskje at arbeidstida hadde vore fordelt i ei gjennomsnittleg/typiske
arbeidsveke mellom kategoriane?
Direkte klientarbeid (arbeid med
klientar)
Indirekte klientarbeid
(møte/samtalar/rettleiing om klientar)
Dokumentasjon knytt til
klientarbeid (journalføring/skjema/testar)
Administrativt/systemrelatert
arbeid (møte/skjema/dokumentasjon som ikkje er knytt direkte til klientar)
Dersom det har vore vesentleg endring i fordeling av arbeidstida i ei
gjennomsnittleg/typiske arbeidsveke dei siste 10 åra, ber vi deg skildre
fordeling av arbeidstida 10 år tilbake i tid?
Direkte klientarbeid (arbeid med
klientar)
Indirekte klientarbeid
(møte/samtalar/rettleiing om klientar)
Dokumentasjon knytt til klientarbeid
(journalføring/skjema/testar)
Administrativt/systemrelatert
arbeid (møte/skjema/dokumentasjon som ikkje er knytt direkte til klientar)
Av den tida du i ei gjennomsnittleg arbeidsveke brukar på
dokumentasjon, kor stor prosentdel brukar du på desse tre kategoriane (100 %
til saman)?
Journalskriving
Skjemautfylling og testar du som
opplever er forventa at du skal gjere
Skjemautfylling og testar du som
på eiga hand har teke initiativ til
I kva grad følgjer du opp og brukar tid på «forventa» dokumentasjonsarbeid?
Ikkje i det heile
I liten grad
I ein viss grad
I ganske stor grad
I svært stor grad
I kva grad følgjer du slikt «forventa» dokumentasjonsarbeid som
nyttig/fornuftig bruk av arbeidstid?
Ikkje i det heile
I liten grad
I ein viss grad
I ganske stor grad
I svært stor grad
Samandrag frå
gruppearbeid i gruppa for Rus/psykisk helse 14. mai.2013
Både når
det gjeld spørsmål under kategorien «sosialt arbeid», «rus» og «psykisk
helsearbeid» kan det vere interessant å nytte spørsmål utvikla av andre.
Tor-Johan
tek kontakt med Bergmark og Lundstrøm for å avklare om noko av deira kan vere
aktuelt å nytte.
Inger
Johanne finn fram ein artikkel som kan vere relevant frå Nordic Social Work Research, og ei
undersøking om rus som Sintef har gåande.
Aktuelle spørsmål:
- Kva
av dei følgjande oppgåvene vurderer du som viktigast i arbeidet med …(dele
opp i rus og i psykiske vanskar? - dele opp i grader?)
- Individretta
samtale/støttesamtale (ev. terapeutiske samtalar)
- Ambulant
arbeid/oppsøkjande arbeid
- Praktisk
hjelp og bistand
- Sakshandsaming
- Skaffe/behalde
bustad
- Skaffe/behalde
arbeid
- Arbeid med andre tiltak/tenester rundt
klienten
- Pårørande-arbeid/nettverksarbeid
- Medikamentutlevering
- Kvar
av dei følgjande oppgåvene gjer du mest i arbeidet?
- Individretta
samtale/støttesamtale (ev. terapeutiske samtalar)
- Ambulant
arbeid/oppsøkjande arbeid
- Praktisk
hjelp og bistand
- Sakshandsaming
- Skaffe/behalde
bustad
- Skaffe/behalde
arbeid
- Arbeid med andre tiltak/tenester rundt
klienten
- Pårørandearbeid/nettverksarbeid
- Medikamentutlevering
- Sakshandsaming
I
kor stor grad er oppgåvene på din arbeidsplass fordelt etter kompetanse
hjå dei tilsette?
- Skala:
svært liten grad til svært stor grad
- I
kor stor grad opplever du at arbeidsoppgåvene dine samsvarar med
kompetansen din?
- Skala: svært liten grad til svært stor grad
- Kven er dine viktigaste
samarbeidspartar: (ha skala på kvar av alternativa?)
- Fastlege
- Ambulerande team
- NAV
- Barnevern
- Helsestasjon
- Poliklinikk
- Skule
- osv
- Kva utdanning har dei du
arbeider mest saman med på eigen arbeidsplass?
- Ramse opp ulike…
- Inger Johanne og Lillian
arbeider vidare med dei spesifikke spørsmåla om rus/psykisk helse. Vi tek
gjerne i mot forslag, idear og synspunkt.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar