Det hadde vært fint om også andre nå kan komme med innspill slik at vi kan få skjemaet ferdig innen september.
Dere finner siste versjon av skjemaet her:
26 august 2013 – med justeringer fra Bergen
(Ingrid og Anne Karin) på grunnlag av de kommentarene som kom fra Sogndal tirsdag 2. juli 2013
Sogndal, 2.juli 2013.
Svanhildur og Magne har arbeidet videre med spørreskjemaet og lagt til en god del kommentarer. Håper dere finner de, jeg er litt usikker på om innleggingen av teksten vår fungerer. Men her er i alle fall et utkast med kommentarer.
SPØRJESKJEMA – FRAMLEGG TIL STRUKTUR
FELLESDEL
Introduksjon
Her vil det vel komme
en tekst som formidler formålet med skjemaet: kartlegging av sosialt arbeid
under endra rammevilkår blant FO medlemmer i de 3 vestlandsfylkene.
BAKGRUNN
• Kjønn
• Alder
• Grunnutdanning (bv/sos/vpl/anna)
• År:
• Utdanningsstad:
•
Vidareutdanning
• Antall
studieår etter grunnutdanning
•
Etatsopplæring
• Sosialt arbeid
• Samfunnsarbeid
GEOGRAFISK
TILKNYTNING
I kva for
fylke arbeider du?
· Rogaland
· Hordaland
· Sogn og Fjordane
Er ditt
arbeidssted i
ARBEIDSGIVER
Kven er din arbeidsgjevar?
Kommune
(dette er stat)Privat verksemd
ARBEIDSFELT
Kva for felt arbeider
du i?
· Sosialtenesta/nav
· Barnevern
· Rusfeltet
· Psykisk helsevern
· Familievern
· Skulesektoren
· Kriminalomsorg
Rehabilitering/funksjonshemming
· Asylsøkere[AKL9]
· Eldreomsorg
· Oppsøkende arbeid
·
Somatiske
sykehus
Kor lang
arbeidserfaring innen sosialt arbeid har du til saman (etter utdanning)?
Sett inn antall år/kategoriar
· Sosialtenesta/nav
· Barnevern
· Rusfeltet
· Psykisk helsevern
· Familievern
· Skulesektoren
· Kriminalomsorg
· Rehabilitering/funksjonshemming
· Flyktninger
· Asylsøkere
· Eldreomsorg
· Oppsøkende arbeid/forebyggende
arbeid?
Somatikk
· Anna[s13]
• Eksempelvis gj.snittleg arbeidsveke
(dokumentasjon/klientrelatert/…….
•
• Samarbeid med leiinga/
Juridisk,
kommunikasjonsferdigheter,
rus
økonomi
organisasjonskunnskap
Korleis vurderer du
din egen kompetanse i forhold til oppgåvene i din noverande stilling[s31] [s24]?
Korleis opplever du at andre
kollegaer/eksterne samarbeidspartnarar/andre yrkesgrupper verdsetter din
kompetanse?[s33] [s26](skala: helt einig ….. helt ueinig) (konstruer spørsmålet
slik at de tre kategoriene blir mulig å skille)
Dei lyttar til det eg seiar
Eg opplever å ha innflytelse på
faglige avgjerder
Eg opplever ikkje at min faglige
bakgrunn blir tillagt betyding i vesentlig grad
Eg opplever at det er
personavhengig
Kva er de
viktigaste kunnskapskildane for å gjøre den jobben du har i dag? Er det
kunnskap frå (fleirval
må være mulig)[AKL35]
Brukarane sjølv
Egen erfaringsbasert kunnskap
Forskningsbasert kunnskap
Kollegaer
Ekstern rettleiar
Intern rettleiar
Grunnutdanning
Vidareutdanning
Kurs
Informasjon frå statlige
styringsdokumenter
I tillegg kan vi sette inn et spørsmål om
de bruker fritiden til å sette seg inn i fagliteratur… osv
SKJØNN OG AUTONOMI
I kva grad opplever du at du har
innflytelse/påvirkning på dine arbeidsoppgaver?
Skala….
I kva grad opplever
du å kunne ta sjølvstendige avgjerder i klientarbeidet?
Skala….
I kva grad har du
anledning til å utøve faglig skjønn i arbeidet ditt?
Skala….
I den tida du har
arbeid på din noverande arbeidsplass har muligheita for å utvisa skjønn blitt:
Ja/nei….
Hvis ja
opplever du at disse er til hjelp i ditt arbeid?
Ikkje i det hele tatt/ 2,3,4, i
stor grad
Opplever
du manualane/kartleggingsverktøya som kvalitetssikring av ditt arbeid?
Ikkje i det hele tatt/ 2,3,4, i
stor grad
I kva
grad opplever du å kunne nytte faglig skjønn i bruken av disse manualane?
Ikkje i det hele tatt/ 2,3,4, i
stor grad
Eksisterer
det en rutinehandbok for ditt arbeid?
Ja/nei
Dersom
ja, i kor stor grad er den styrande for ditt arbeid?
Ikkje i det hele tatt/ 2,3,4, i stor grad
Korleis
innverkar rutinehandboka på utøvinga av ditt eige skjønn i behandling av saker?
Avgrensar skjønn i stor grad ……
avgrensar skjønn i liten grad.
KVALIFISERING
FOR ARBEIDET
Da du
starta å jobbe på din noverande arbeidsplass kva for faktorar tydde mest for at
du skulle meistre jobben din? (skala – stor grad….. liten grad)
• Støtte og rettleiing frå dei andre tilsette
• Tilbod om kurs i bruk av dataprogram
• Kurs for ny-tilsette på arbeidsplassen
• Mi eiga grunnutdanning
• Mi eiga vidareutdanning
• Min eigen kompetanse og røynsle frå andre
arbeidsplassar
Sette inn spørsmål 3b frå spørreskjemaet frå
StudData :
Sosialarbeidar utdanninga var eit godt grunnlag[s41] [s33]…
Har du
sakna noe i din grunnutdanning som ville vært nyttig i din noverande jobb?
· Ja
· Nei
· Vet ikkje
Meir kunnskap om lovanvending
Kunnskap om tiltak og verkemidlar i
velferdssystemet
Fleire metodar i sosialt arbeid
Meir trening i kommunikasjonsferdigheter
Handsaming
av konfliktsituasjonar
Meir kunnskap om korleis hjelp og møte
personer i komplekse livssituasjonar
Meir øving i bruk av psykologisk kunnskap
Meir øving i gjenkjenning av psykiske lidingar
Meir kunnskap om behandling av rusavhengighet
Meir kunnskap om økonomisk rådgjeving
Meir organisasjonskunnskap
Meir øving i sosialpolitisk påverknad
Meir kunnskap om saksbehandling
Meir kunnskap om somatisk helse
Meir kunnskap om håndtering av vold og trusler
Osv..
SOSIALT
ARBEID/PROFESJONELL ROLLE
SPESIFIKKE TEMA – NB! Viktig med tydelig
instruks på val av eitt felt vidare.
Dersom anna gå til send skjema
Dersom du arbeider innan eitt av områda under
klikk på området og svar på spørsmåla.
• NAV
• Barnevern
• Rus
• Psykisk helsearbeid
• Familievernet[s47]
EG ARBEIDER I NAV
Arbeidsforhold
Kor lenge har du
arbeid i Nav?
· Sidan nav ble
etablert
· 1 år
·2-3 år
· 4-5 år
· 6 år eller meir
Kor lenge har du
arbeidet i den stillinga du har nå i Nav?
· Sidan Nav ble
etablert
· 1 år
·2-3 år
· 4->5 år
· 6 år eller meir
Ja/nei
Dersom ja, kor lenge?
· 1 år
· 2-3 år
· 4-5 år
· 6 år eller meir
Lokalt Nav-kontor
Forvaltningseininga
Nav-fylke
Hjelpemiddelsentralen
Arbeidsrådgivinga
Intro
Marked
Call senter
Senter for
jobbmestring
Anna
(HER MÅ DET VÆRE
MULIG MED FLERVALG)
Mottak
Saksbehandling
Oppfølging/Tiltaksarbeid
Booppfølging
Kvalifiseringsprogram
Rusarbeid
Psykiatri
Gjeldsrådgjeving
Kva lovverk arbeider
du mest i forhold til? (fleirval)
· Lov om sosiale tenester i nav
· Lov om helse – og omsorgstenester
· Lov om pasient- og brukarrettigheiter
· Lov om folketrygd
· Lov om arbeidsmarknadstenester
· Anna
•
Leiing/administrasjon
•
Klientretta arbeid
•
Koordinering
• Faglig
rettleiing
•
Prosjektretta arbeid (utviklingsarbeid)
• Kollegarettleiing
• Studentrettleiing
•
Dersom du
arbeider med klientarbeid kva er dine hovudoppgåver?
(Legg til
skala– stor grad ….. liten grad)
Saksbehandling
Råd og rettleiing
Opplysning/informasjon
Oppfølging
Økonomisk rådgiving
Motivasjonsarbeid
Oppsøkende verksamhet
Førebyggande arbeid
Prosjektarbeid
Leger
Advokatar
Psykologar
Sjukepleiar
Min egen yrkesgruppe
Andre yrkesgrupper
Kommunal barnevernteneste
BUFETAT
Psykisk helsevern
Rusinstitusjonar
Psykiatrisk ungdomsteam (PUT)
Senter for legemiddelassistert rehabilitering (LAR)
PPT
Politi
Frivillige organisasjonar
RGANISATORISKE
FORHOLD
Har kontoret:
Har
kontor si øvste leiar:
(Skala/
utsegn/helt einig ….. helt ueinig)
• Eg har et godt forhold til min næraste leiar
• Min næraste leiar er ein god støtte i mitt
daglege arbeid
• Eg opplever ofte at min leiar ikkje har tid
når eg treng hjelp
• Min leiar har ein open dør og det er lett å
ta kontakt
• Eg saknar at leiar tar tydelege avgjerder
• Min leiar styrar verksemda på ein god måte[AKL66]
Min leiar formidler informasjon på en
pedagogisk god måte[AKL67]
Er du
medlem av en fast arbeidsgruppe eller team?
Ja/nei
Dersom du
arbeider i team
Er teamet samansett fleirfaglig
Er teamet samansett av statlig
og kommunalt tilsette
Kva type
saker behandlar dykk i team?
•
Administrative saker
•
Prosjekter
Sosialhjelpssaker
Trygdesaker
• Anna
Svaralternativer
(skala: heilt einig….. heilt ueinig[s69] [s60]Har den nye Nav organiseringa ført
til endringar av din arbeidsplass som læringssamfunn?
· Vi samarbeider lettare i dei samansette
sakene
· Det har ikkje hatt innverknad i vesentleg
grad på mitt arbeid med klientane
· Det har blitt lettare å ta kontakt med dei
statstilsette sakshandsamarane
· Det har ført til raskare sakshandsaming i
trygdesakene
Organiseringa av de lokale Navkontora har ført
til nye og enklare arbeidsmåtar
· Eg opplever at vi lærer mykje av å
samarbeide med kvarandre
· Dei sosialfaglege vurderingane blir tillagt
stor vekt i samarbeidet
Organiseringa har helt klart ført til at
klientane får betre hjelp
Det har blitt lettare å ta kontakt med andre delar av Nav forvaltningen
Mine medarbeidarar klarer å forklare oppgåver
på en lettfattelig måte
Skriv med eigne ord kva positive følgjer dei nye rammetilhøva har hatt
for din arbeidssituasjon i Nav(ope spørsmål)
Skriv med eigne ord kva utfordringar du har
møtt i din arbeidssituasjon som følgje av dei nye rammetilhøva i Nav (ope
spørsmål)[s70] [akl65]
I kva
grad opplever du at den jobben du har gir deg muligheit for
Kreative initiativ
Gjøre arbeid på nye måtar
Komme med innspel til endringar
som blir følgt opp
Lar deg prøve ut nye
arbeidsmåtar
Gir deg utfordringar som du
opplever at du utviklar deg faglig på
Lære nye dataprogrammer
Lære av andre medarbeidere
Komme fram til felles løsninger på saker
Har du: (avkryssing)
Eget kontor
Sitter i kontorlandskap
Korleis innverkar det
fysiske miljøet på dine muligheiter for å drive sosialt arbeid?[AKL73]
(flervalg – med skala)
Eg kan snakke uforstyrra med klientar
i telefon
Eg har høve til å ha samtaler
med klientar når det oppstår behov på kort varsel
Samtaler med klientar må tas på
egne samtalerom
Min kontakt med klientar har
blitt hindra av måten det fysiske miljøet er utforma Det hendar at samtaler med klientar må venta av mangel på
ledige samtalerom
Der det passer:
Legg inn spm 18 fra stud.data, Kva for
betydning har følgjande forhold for din faglege utvikling[s74] [s67]? med følgende tillegg i svaralternativer:
Eige opplæringsprogram for verksemda [s75] [s68]
Spm 14, hvor henter du kunnskaper fra når du står
overfor krevende oppgave i ditt daglige arbeid[s78] [s71]
Spm.16a, 16 b[s79] [s72]Opplevelse av faglig kompetanse ( men endre ordet
‘føler’ til ‘opplever du at’…)
stud. Data spørsmål 23[s80] [s73], kunnskap og kompetanse, men bytt ut ordet evne med
ferdigheter/være istand til,
Ta inn spm 48 fra barnevernsundersøkelsen. Hvordan
vurderer du din egen kompetanse i forhold til oppgavene i din nåværende
stilling?
I kva grad erfarer du at din profesjons
spesifikke kompetanse blir etterspurt i din noverande jobb?[s81] [s74]
[akl1]Hvis vi skal ha med dette og er interessert i
detaljer, så foreslår jeg at vi lister opp de videreutdanningene som de
aktuelle høgskolene tilbyr og som er relevante for yrkesgruppene.
Det er imidlertid
ønskelig at det kartlegges etatsopplæring.
[s3]Her kan vi få opp de masterprogrammene som er
i de høgskolene/universitetene som er aktuelle i vårt forskningsområde(
vestlandet).
[s4]Kan det bli for mye med alle, for her kan det
og være noen som har tatt for eksempel sosiologi, antropologi med mer??
[s8]Jeg er usikker på fylke, jeg tenker på
fylkeskommunene når jeg ser fylke, men mener dere i fylkesleddet i NAV?
Fylkesleddet er vel statlig. JA – fylkesleddet er statlig. Det er også
Fylkesmannen. Så 3 nivåer slik det står nå +
privat veksemd
[s10]For å unngå mange annaer, skal vi ta med
arbeid med flykninger og asylsøkere?
Det er satt inn. Hvis vi tror vi har dekket
alt så kan vi ta bort anna
[s14]Vi må formulere spørsmål om tidsbruk, forslag:
I hvilken grad opplever du at du har tid til å utføre arbeidsoppgavene dine på
en faglig meget god, god, mindre god, lite god måte
[s16]Dette blir også veldig generelle tall og hvis
spørsmålet stilles så må det bli en prosentvis fordeling.
Her synes jeg at
spørsmål 1 i sammendraget til rus/psyk.helse er godt formulert.
Jeg ville ønsket et
punkt e) lagt til:
Utviklingsarbeid/prosjektarbeid.
Dette bør også legges
inn i spørsmål 2
[s18]Hva mener vi med forhold? Handler det om
samarbeid? Hvis det er det må vi skrive samarbeid, omfang, møteaktiviteter,
type samarbeid osv. Skal se nærmere på dette
[s20]Kan dette være spørsmål som kommer under de
spesifikke områdene i stedet for i den generelle delen?
[AKL24]Vi kan selvsagt bruke en skala som foreslått
over, men vi kan også be de krysse av for de 5 kunnskapsområdene de har mest
bruk for
[AKL25]Eller heller: Kunnskap om regelverk og
rettigheter
[s26]Skal vi dele opp her i individuelt sosialt
arbeid, sosialt arbeid med grupper, nettverksarbeid, boligsosialt arbeid,
oppsøkende sosialt arbeid
[AKL27]Hvis vi deler opp – og det kan være ok, så
foreslår jeg at vi broker de tre områdene: individuelt, gruppe, samfunnsarbeid
[AKL30]Jeg har gjennom å snakke med en NAV ansatt i
sosialtjenesten at helseproblematikk er sentralt og bør med som område og
kunnskapsfelt.
[s31]Her må vi ha svarlaternativ, for eksempel
viktig, svært viktig, mindre viktig, ikke viktig
ENIG
[s36]Gradering her, kanskje i kva grad nyttar du
arbeidstida osv. og svaralternativene blir da: i stor grad, liten grad, ikke ??
Her bør vi og skille faglitteratur og forksning
ENIG
[s37]Samme gradering og skille off rksr og
utgreiingar. Stortingsmeldinger, NOUer, forskrifter??
ENIG
[s39]Kan vi i tillegg ha spørsmål om rapportering
på målindikatorer? Eller blir det dekket av spørsmålet om manualer og
kartleggingsverktøy.
JA - foreslå
[s43]Dette mener jeg blir et for tidkrevende
spørsmål å svare på i et stort spørreskjema. Det krever en god del tankearbeid
å forholde seg til det forslaget som er kommet nå. Jeg foreslår at dette tas ut
av dette spørreskjemaet.
[AKL46]Jeg vet ikke om jeg er enig I at dette skal
ut. De går nå over til spesifikk del og hvis vi kan lede de til den delen de
skal besvare innen for sitt felt så må det trolig være her dette skjer.
Kanskje vi kan
formulere det slik: Hvis du arbeider i NAV – gå til spm X
Arbeider du i
Barnevern – gå til spm Y osv
[s48]Kor arbeidet du før du begynte i NAV?
Aetat
Trygdekontor
Sosialkontor
Osv evt anna
NEI det blir et annet
spørsmål
[s49]Her kan du og være kommunalt ansatt og ha
disse oppgavene; Er ikke alle NAV-ansatte?? Omformulere??
DE FUNKSJONENE SOM ER
LISTET HER ER DET KUN STATSANSATT SOM HAR
[s50]Bør disse ikke deles ellers vet vi ikke om de
jobber med marked eller tiltak??? Husk gjensidig utelukkende kategorier. Hva
med «call» senteret?
ENIG
[s51]Hvorfor fremheve kommunen, både statlig ansatt
og kommunalt kan arbeide med disse oppgavene jfr og spørsmål over
NOEN STEDER KAN DE
DET; MEN KONTORENE ER ULIKT ORGANISERT OG VI ØNSKER DETTE MED
[s52]Hva med ungdom, eller drop -outs,
arbeidssøkere, oppfølging av sykemeldte, flyktninger??
MEN DETTE BLIR DEKKET
INN VED SPØRSMÅLENE I DEN GENERELLE DELEN OG DISSE DATAENE MÅ JO KUNNE KOBLES.
[s53]Forslag til ny formulering: I kva arbeider du
med: og svaralternativer, i stor grad, liten grad, mindre grad ikke .
ENIG – FLERVALG MÅ
VÆRE MULIG OGSÅ
[akl63]Dette må enten gis flere alternativer eller
sløyfes som alternativ. Vi får vel tro at en leder har en utdanningJ
[s64]Spesifiser mer, det kan og være interessant å
vite om arbeidserfaringen til leder, og om vedkommende har erfaring fra
sostjenesten, aetat eller trygd og kanskje fra nøringslivet
I SÅFALL BØR DETTE
VÆRE ET ÅPENT SPØRSMÅL UTEN SVARALTERNATIVER
[AKL66]Vi har I generell del også spørsmål som går på
forhold til. Vi har foreslått at ordet forhold blir endret til samarbeid med.
De spørsmålene som står her kan kanskje flyttes til den generelle delen.
[AKL67]Disse alternativene ble foreslått av en NAV
ansatt
[s71]Vi forslår en ny overskrift for å samle
spørsmålene om kompetanse of fagutvikling på en plass. Det betyr at spørsmål på
s 2 og 3 flyttes hit. Vi er interessert i disse spørsmålene i forhold til
respondentens spesifikke arbeidsfelt og ikke generelt.
[AKL73]Det fysiske miljøet er en av faktorene som har
ført til endrete rammevilkår.
Det kan sikkert
legges til flere svaralternativer her.
[s81]Flyttes til den generelle delen og settes inn
der i stedet for sosialt arbeid profesjonell rolle, s 6.
JEG TROR DET ER
VIKTIG AT DETTE SPØRSMÅLET STILLES DER HVOR RESPONDENTENE ER TUNET INN PÅ SITT
EGET FELT.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar